CAUTA PE BLOG

0742057181
sau
0723508026
Comanda telefonic:
 
 

CAUTA PRODUSE WELLNESS.

INSCRIE-TE LA NEWSLETTER

si fii primul care afla noutatile
 

In categoria: Slabire

12 cauze pentru care oamenii se ingrasa

 

1. Oamenii mananca mai multa mancare Junk Food ca oricand

unde-mananca-oamenii

Junk Food sunt alimente fara valoare nutritiva, cu calorii foarte multe, cu cantitate foarte mare de zahar, grasimi saturate, sare. Aceste alimente nu tin de foame pentru ca nu ofera corpului substantele nutritive de care el are nevoie: vitamine, minerale, microelemente, aminoacizi, fibre, uleiuri nesaturate.

Oamenii mananca alimente mai calorice decat in trecut, majoritatea sunt din categoria alimentelor procesate.
In graficul de mai sus vedeti cum si-a schimbat populatia obiceiul de a lua masa in ultimii 120 – 130 de ani.
La sfarsitul secolului 20 oamenii mancau simplu, mancare gatita in casa. Dupa anul 2000 jumatate din populatie nu mai manca acasa. Multi oameni iau nn grabamasa in restaurante de tip Fast Food. Pentru zilele noastre rezultatele actualului grafic sunt deja subestimate, pentru ca si cei care mananca acasa, cumpara, in mare parte, alimente semipreparate, cereale procesate pentru micul dejun, cartofi prajiti, mici, mezeluri, patiserie, sucuri ambalate.

2. Consumul de zahar a crescut foarte mult:

consumul-de-zahar

Zaharul adaugat e cel mai nociv ingredient in alimentele moderne. Numeroase studii au aratat ca alimentele ce contin, fara stirea noastra, zahar adaugat, fructoza, pot avea efecte distructive asupra metabolismului, ce conduc la instalarea rezistentei la insulina pana la diabet, acumularea de grasime pe abdomen, dislipidemii: cresterea trigliceridelor, a colesterolului .

O serie de studii au dovedit ca oamenii care consuma mai mult zahar prezinta risc sporit de a face diabet de tip 2, boli de inima, chiar si cancer.
Zaharoza si fructoza influenteaza negativ functiile cognitive (invatarea, memorarea), impiedica absorbtia calciului si duc la osteoporoza.
Zaharul ingrasa, pentru ca nu este perceput de catre creier in acelasi mod ca si alte alimente cu calorii, ne face sa mancam mai mult. Deasemenea are efect advers asupra unor hormoni si declanseaza ingrasarea.

3. Oamenii se ingrasa in timpul vacantelor, de sarbatori si nu mai dau jos kilogramele acumulate.

3-cresterea-greutatii-de-sarbatori

Majoritatea oamenilor nu se ingrasa peste noapte. Kilogramele se acumuleaza treptat, in ani, chiar zeci de ani. Insa ritmul de crestere in greutate este inegal in cursul anului. Greutatea corpului creste simtitor de sarbatori, cand oamenii savureaza bucate delicioase, se intalnesc cu familia si prietenii la masa, sau calatoresc in vacanta si mananca feluri noi de mancare delicioasa. In asemenea perioade oamenii consuma mai mult decat are nevoie organismul lor.
Problema consta in faptul ca uneori oamenii nu slabesc toate kilogramele acumulate. Daca acumuleza 3 kg si slabesc doar 2 dupa sarbatori – in timp greutatea corpului se acumuleaza tot mai mult.

4. Incidenta obezitatii s-a raspandit ca o epidemie cand au fost publicate sfaturi legate de consum sarac in grasimi.

4-dieta-saraca-grasimi

In secolul 20 numarul de boli cardiovasculare a crescut alarmant. Multi oameni de stiinta au crezut ca grasimile din alimentatie ar fi cauza bolilor de inima, in special grasimile saturate (in prezent s-a dovedit cotrariul).
Aceste convingeri legate de efectul nociv al grasimilor saturate au dat nastere la promovarea dietei low-fat, adica saraca in grasimi, ce presupunea restrictii la grasimi saturate. Interesant e faptul ca rata obezitatii a crescut exact in momentul in care recomandarile legate de reducerea grasimilor erau la moda. Nu putem afirma ca alimentatia saraca in grasimi a cauzat cresterea in greutate. Insa odata cu restrictia aportului de grasimi, in comert au aparut produse alimentare procesate cu specificatia pe eticheta ca nu contin grasimi. Aceste alimente insa contin exces de zaharuri ascunse, astfel cauzand schimbari negative in dieta populatiei.
Ulterior s-au facut studii pe termen lung care au dovedit ca dieta saraca in grasimi nu ajuta la slabire si nu previne bolile de inima.

5. Au aparut alimente mai ieftine ca niciodata.

5-procent-din-venituri-alocat-alimente

Unul dintre factorii care au contribuit la cresterea consumului a fost aparitia alimentelor procesate la un pret mai mic.  Oamenii au inceput sa cumpere alimente mai proaste, dar mai ieftine, incercand sa faca fata altor cheltuieli curente. Din graficul de mai sus vedeti ca banii alocati pentru cumpararea de alimente au scazut cu pana la 10% din venit in ultimii 80 de ani, pentru ca in comert au aparut alternative mai ieftine. Pare a fi un lucru bun, insa e important sa tinem cont de faptul ca mancarea adevarata nu costa putin, nu este mancarea procesata. De fapt, alimentele care hranesc cu adevarat sunt atat de scumpe, incat oamenii evita sa le cumpere in dorinta de a economisi. Familiile cu venituri modeste nu consuma altceva decat junk food – cartofi prajiti in ulei rafinat, produse din faina alba, orez alb, margarina, mici preparati din amestec cu continut mare de grasime si amidon, parizer, crenvursti …

6. Oamenii beau mai multe bauturi acidulate si mai multe sucuri ambalate.

6-caloric-beverage-consumption-in-usa-1

Creierul este organul principal abilitat sa regleze echilibrul nostru energetic, sa controleze senzatia de foame ca sa nu acumulam grasimi in exces. Insa creierul nu “inregistreaza” aportul de zahar din lichide la fel ca si pe caloriile din mancarea solida. Deci, daca bei o bautura dulce bogata in calorii, creierul nu te va opri automat, nu vei avea senzatia de satietate ca dupa acelasi numar de calorii consumate prin mancare solida. Iata de ce, daca vrei neaparat sa consumi bauturi calorice, este recomandat sa le consumi dupa ce ai mancat si nu inainte de masa. Din pacate sucurile de fructe la cutie nu sunt cu mult mai benefice si au la fel de mult zahar, fructoza, potentiatori de aroma si gust ca si alte bauturi din comert.
Studiile au aratat ca un singur pahar de bautura dulce creste cu 60,1% riscul de obezitate la copii.
Zaharul este daunator … dar zaharul din lichide este si mai rau.

7. Cresterea varietatii de alimente contribuie la ingrasare si obezitate.

7-alimente-variate-ingrasarea

Unul dintre factorii mancatului in exces este varietatea de alimente. Graficul de mai sus ilustreaza un studiu in cadrul caruia 3 grupuri de sobolani au primit hrana diferita. Primul grup a primit un aliment sanatos, al doilea grup a primit un singur fel de aliment din categoria junk food, al treilea grup a primit mai multe alimente de tip junk food. Dupa cum se vede din grafic, cei care au primit mai multe alimente de tip junk food s-au ingrasat cel mai mult. La oameni functioneaza la fel. Cand avem la dispozitie mai multe alimente, mancam mai mult, si de multe ori in exces.

8. Oamenii nu mai ard la fel de multe calorii in timpul muncii.

8-tendintele-de-consum-scazut-de-calorii

In prezent atat femeile, cat si barbatii ard cu aproximativ 100 calorii mai putin decat o faceau acum 50 de ani. Locul de munca nu mai solicita atat de mult miscarea fizica si oamenii tind sa se ingrase.

9. Oamenii consuma mai multe uleiuri rafinate prin alimentele procesate si prin mancarea prajita

9-consumul-de-grasimi

Grasimile pe care le consuma omul modern nu mai sunt ca cele consumate 100 de ani in urma. La inceputul secolului 20 oamenii mancau grasimi naturale ca: untul, slanina. Insa acestea au fost substituite cu margarina si ulei rafinat produs din seminte prajite. Inventand margarina, industria alimentara a inceput sa utilizeze pe scara larga niste grasimi sintetice: uleiuri hidrogenate. Acum aceste tipuri de grasimi intra in compozitia multor alimente ambalate din comert. In procesul de hidrogenare se produc acizi grasi trans – grasimi daunatoare modificate chimic. Produsele de la fast food (burgerii, cartofii prajiti) sunt uneori fierte in ulei hidrogenat, sau uleiuri nonhidrogenate, dar refolosite de multe ori (in care s-au format deasemenea grasimi trans).  Unii oameni nu mananca  mancare prajita, insa fara sa-si dea seama consuma produse procesate cu continut mare de asemenea grasimi. Adaugarea uleiurilor hidrogenate in productia de produse alimentare le-a crescut valoarea calorica, a crescut adaosul comercial la alimentele eftine si incurajeaza supraconsumul. Produsele de patiserie sunt extrem de nesanatoase – cele mai multe tipuri de prajituri, torturi, tarte, placinte, contin uleiuri hidrogenate si grasimi saturate.

10. Ambianta sociala poate spori consumul de calorii.

10-consum-de-calorii-ambianta-sociala

Ambianta sociala si anturajul este un alt factor care determina consumul de calorii. Daca mananci cu mai multe persoane la masa poti consuma mai mult decat ai nevoie, chiar si cu 72% , adica cu 310 calorii la o singura masa. Sunt studii care atesta ca oamenii manaca mai mult la mese festive si de sarbatori.

11. Oamenii dorm mai putin

11-scade-durata-somnului

Sursa: Cauter EV, et al. The Impact of Sleep Deprivation on Hormones and Metabolism. Medscape, 2005.
Neglijarea somnului are legatura cu surplusul de greutate si obezitatea. Sunt studii care atesta ca lipsa somnului produce dereglari hormonale, provoaca senzatie de foame, pofta de mancare excesiva si ingrasarea. In ultimele decenii oamenii dorm cu 1-2 ore mai putin pe noapte din cauza luminii artificiale, a dezvoltarii tehnologiei video si digitale. Somnul insuficient reprezinta unul dintre cei mai puternici factori de risc pentru ingrasare, cu pondere de 89% in cazul copiilor si 55% in cazul adultilor.

12. Consumul crescut de calorii

12-consum-crescut-calorii

Consumul de calorii a crescut dramatic in ultimele decenii.  Dar este important sa tinem cont de faptul ca nu este vina oamenilor ca mananca mai mult. Comportamentul nutritional este influentat de cauze biologice. Felul in care mediul si alimentele s-au schimbat, ne-a afectat modul in care creierul nostru si hormonii nostri functioneaza. Cu alte cuvinte, aceste schimbari au loc din cauza malfunctiei unui sistem biologic al organismului responsabil sa previna ingrasarea. Aceste cauze stau la baza consumului sporit de calorii si acumularii in greutate, nu ambitia, vointa sau puterea de a se abtine de la mancare, asa cum cred unii.

 

Etichete:

Articole asemanatoare :

Mic ghid de slabire: 9 lucuri simple care te ajuta sa slabesti
Consiliu Medical Herbalife
Dieta cu mere, pentru slabire ca in vise

Adauga un comentariu pentru 12 cauze pentru care oamenii se ingrasa 

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Te afli aici: 

Wellness.ro

 

Blog

 

Slabire

 12 cauze pentru care oamenii se ingrasa
 
Activitatea acestui magazin se desfasoara conform urmatorului Regulament.
Copyright © 1996-2012 Wellness.ro - Magazin online de produse Herbalife .