CAUTA PE BLOG

0742057181
sau
0723508026
Comanda telefonic:
 
 

CAUTA PRODUSE WELLNESS.

INSCRIE-TE LA NEWSLETTER

si fii primul care afla noutatile
 

In categoria: Alimentatie Sanatoasa

Mancatul in somn si plimbarile nocturne prin bucatarie

 

Mancatul in somn si plimbarile nocturne prin bucatarieSomnul si greutatea: care este legatura dintre cele doua?

A manca si a dormi sunt actiuni exclusive – in general fie dormi, fie mananci. Dar exista persoane care se trezesc in mijlocul noptii pentru a manca. Si nu e vorba de un pahar de lapte sau cativa biscuiti – unii se trezesc si isi pregatesc un sandwish urias, isi incalzesc o portie de mancare sau isi pregatesc o pizza in cuptor.

Exista nenumarate forme in care somnul si greutatea corporala sunt interconectate.

Persoanele care nu dorm suficient tind sa manance mai multe gustari bogate in grasimi si zahar. Cu cat stai treaz mai multe ore, cu atat ai mai mult timp disponibil pentru a manca. Daca nu dormi suficient, vei avea mai putina energie pentru a face exercitii fizice.

In mod sigur, daca te trezesti noaptea pentru a manca, fie ca dormi sau esti treaz, vei adauga calorii la dieta ta zilnica. Daca ii intrebi de ce se trezesc noaptea pentru a manca, ei zic ca nu se intampla ca de fiecare data sa le fie foame. In schimb, multi mananca pentru a adormi mai usor. Este o diferenta subtila, dar foarte importanta pentru ca ne spune ca nu foamea este cea care cauzeaza problema. In schimb, ei au dezvoltat un comportament in lant care conduce de la a manca la a dormi (trezire – lipsa somnului – mancare – somn) – si de fiecare data cand s-au trezit pentru a manca, au intarit ideea ca alimentele ii ajuta sa doarma.

Somnul inadecvat poate duce la schimbari ale nivelului hormonilor de foame din corp. Leptina este un hormon secretat de celulele adipoase. Unul din rolurile acestui hormon este acela de a trimite semnale catre creier, semnale care te anunta ca esti plin. Problema este ca, atunci cand nu dormi suficient de mult, nivelul leptinei face ca senzatia de foame sa persiste. Ca si cum asta nu ar fi fost suficient, lipsa somnului duce la cresterea nivelului hormonului Grelina, care stimuleaza apetitul, lucru care ii face pe aceia dintre voi care nu se odihnesc suficient, sa se trezeasca noaptea pentru a manca.

Un somn adecvat si neintrerupt este foarte important. Daca te intrebi cum ai putea avea parte de un somn bun, aici sunt cateva lucruri pe care ai putea sa le iei in considerare:

Exercitiile fizice – efortul fizic te poate ajuta sa ajungi in stadiul mai profund al somnului mult mai rapid, astfel incat somnul este mai odihnitor.

Mediul este important, de asemenea – somnul poate fi deranjat daca in camera este prea cald sau prea frig, prea umed sau prea multa lumina.

Redu consumul de cofeina si alcool deoarece ambele pot perturba somnul.

Renunta la mesele grele, bauturi sau gustari luate noaptea tarziu. Nimic nu strica somnul mai bine ca indigestia sau o vezica plina.

 

Etichete:

Articole asemanatoare :

Este vreodata indicat sa iei gustari noaptea?
De ce „daca mananci rational” s-ar putea sa mananci mai putin?
Mananca mai putin seara

Adauga un comentariu pentru Mancatul in somn si plimbarile nocturne prin bucatarie 

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Te afli aici: 

Wellness.ro

 

Blog

 

Alimentatie Sanatoasa

 Mancatul in somn si plimbarile nocturne prin bucatarie
 
Activitatea acestui magazin se desfasoara conform urmatorului Regulament.
Copyright © 1996-2012 Wellness.ro - Magazin online de produse Herbalife .