CAUTA PE BLOG

0742057181
sau
0723508026
Comanda telefonic:
 
 

CAUTA PRODUSE WELLNESS.

INSCRIE-TE LA NEWSLETTER

si fii primul care afla noutatile
 

In categoria: Alimentatie Sanatoasa

Carbohidratii buni si fibrele

 

Carbohidrati buni

Ce sunt carbohidratii?

In ciuda faptului ca multe persoane considera ca acest grup de alimente sunt de vina pentru cresterea in greutate, realitatea este ca trebuie sa facem diferenta intre carbohidrati sanatosi versus carbohidrati nesanatosi. Carbohidratii constituie sursa preferata de combustibil a organismului. Astfel, este important sa incluzi tipul corect de carbohidrati in dieta ta, pentru a-ti furniza energie pentru activitati si functii ale corpului. Carbohidratii ultraprocesati nu au prea multe de oferit organismului in afara caloriilor, in timp ce carbohidratii complecsi nu doar furnizeaza energie, ci se gasesc de regula in alimente bogate si in vitamine, minerale si de cele mai multe ori, fibre.

Consum cantitatea corecta?

Herbalife recomanda o dieta zilnica ce include pana la 40 % din numarul total de calorii provenit din carbohidrati buni, pentru a te ajuta sa te echilibrezi in mod sanatos. Consumul de carbohidrati variaza insa de la o persoana la alta si in functie de nivelul de activitate zilnica/ saptamanala. In plus fata de consumul zilnic de carbohidrati sanatosi, dupa antrenamente trebuie sa iti refaci rezervele de combustibil ale organismului cu carbohidrati (si proteine) – in mod ideal in prima ora dupa terminarea activitatii fizice.

Ce ar trebui sa mananc?

La fel ca o masina, corpul tau are nevoie de combustibil de buna calitate pentru a functiona la cote maxime. De aceea, incearca sa consumi carbohidratii in stare cate mai naturala. Inlocuirea carbohidratilor procesati „albi”, de obicei bogati in zahar si calorii si saraci in alte substante nutritive (de pilda prajituri, produse de patiserie si biscuiti) cu carbohidrati complecsi precum fasole boabe, cereale integrale si legume te poate face considerabil mai sanatos si te poate ajuta sa iti atingi obiectivele. Dupa antrenamente, combina carbohidrati cu proteine pentru a-ti reface rezervele de combustibil si pentru a-ti ajuta muschii sa se refaca.

Exista 6 efecte negative legate de reducerea drastica a consumului de carbohidrati (in special daca faci miscare in mod regulat), conform studiilor clinice. Carbohidratii nu sunt inamicul iar aspectele negative ale excluderii lor includ:

• descompunerea mai rapida a muschilor (o problema pentru cei care doresc sa isi creasca masa musculara!)
• incetinirea metabolismului (ca rezultat al reducerii functiei tiroidei)
• cresterea productiei hormonului de stres cortizol
• functionarea defectuoasa a creierului (functiile cognitive)
• stari de spirit negative sau variabile
• sistem imun sensibil

 

Fibre

Supliment de fibre, pentru a atinge aportul zilnic recomandat de fibre, de 25g

Fibrele

Ce sunt fibrele?

Fibrele reprezinta un tip de carbohidrati (nedigerabili) gasiti in general in alimente vegetale – fructe, legume si cereale. Parte esentiala a unei diete sanatoase, fibrele joaca un rol cheie intr-o digestie normala. Exista doua tipuri de fibre, nesolubile si solubile, iar ambele isi au rolul lor in sistemul digestiv. Spre deosebire de alti carbohidrati complecsi, fibrele nu sunt usor descompuse de sistemul digestiv, astfel incat majoritatea lor trec nedigerate prin intestinul subtire; ele reprezinta substante de balast.

Mananc suficiente fibre?

Fibrele constituie cel mai important factor dietetic ce ajuta la mentinerea unei functii gastrointestinale normale. De aceea, adultilor li se recomanda sa consume 25 g de fibre zilnic. Multe persoane nu reusesc sa isi acopere necesarul zilnic de fibre. Studiile au demonstrat ca 72 % dintre barbati si 87 % dintre femei nu ating recomandarea de 25 g de fibre pe zi. In cazul in care consumi prea putine fibre, creste-le aportul in dieta treptat si bea o cantitate suficienta de apa.

Ce ar trebui sa mananc?

O combinatie de fibre solubile si nesolubile dintr-o varietate de surse. Alimente precum broccoli, morcovi, mere, ovaz si linte furnizeaza fibre solubile, care pot fi in general descompuse de bacteriile din intestin. Pe de alta parte, fibrele nesolubile pot fi descompuse intr-o mai mica masura si trec, de regula, prin intestine fara a fi modificate. Surse de bune calitate includ graul, cerealele integrale, nucile, semintele, fasolea si legumele cu frunze de culoare verde inchis.

 

Adauga un comentariu pentru Carbohidratii buni si fibrele 

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Te afli aici: 

Wellness.ro

 

Blog

 

Alimentatie Sanatoasa

 Carbohidratii buni si fibrele
 
Activitatea acestui magazin se desfasoara conform urmatorului Regulament.
Copyright © 1996-2012 Wellness.ro - Magazin online de produse Herbalife .