CAUTA PE BLOG

0742057181
sau
0723508026
Comanda telefonic:
 
 

CAUTA PRODUSE WELLNESS.

INSCRIE-TE LA NEWSLETTER

si fii primul care afla noutatile
 

In categoria: Alimentatie Sanatoasa

Sarea in dieta ta: Care este aportul tau zilnic de sodiu?

 

sarea-in-dieta-ta1Datorita mancarii procesate si a alimentelor din restaurante, avem un aport de sare mult prea ridicat. Exista cateva surse ascunse de sare si riscuri asociate cu aceasta. In ultima vreme am fost martorii unor represiuni nutritive pe mai multe fronturi – sunt multe pericole la care ne supunem in cazul in care avem un aport prea mare de calorii, grasimi, zahar sau sare.

Suntem constienti de riscurile excesului de calorii din grasimi si dulciuri si suntem martori la epidemia de obezitate dar problema consumului de sare nu este atat de evidenta – in general nu vezi si nu simti efectele decat in cazul in care ti se masoara tensiunea arteriala. Iubim sarea – si pofta este naturala. Cu mult timp inainte de a avea solnite cu sare, aroma placuta a sodiului din alimentele vegetale ar fi putut fi calea naturii de a ne atrage pentru a le manca – nu doar pentru a obtine sodiul dar pentru a se asigura ca obtinem si celelalte minerale importante cum ar fi potasiul.

Un lucru remarcabil despre sare – si probabil motivul care ne face sa ne fie atat de pofta – este acela ca are si alte efecte, nu numai de a face alimentele mai sarate. Sarea face alimentele dulci sa aiba gust si mai dulce ( ai vazut vreodata pe cineva presarand sare pe un pepene rosu?), face alimentele mai putin amare, imbunatateste aromele sau chiar gustul (termenul folosit pentru a descrie senzatiile complexe cand punem mancarea in gura).

Avem nevoie de sare in dieta dar este o diferenta uriasa intre cata sare ar trebui sa mancam si cat mancam de fapt. Doza zilnica recomandata de sodiu este de aproximativ 2300 mg (sau chiar mai putin daca ai peste 50 de ani). Barbatii consuma, in medie, mai mult de 4000mg de sodiu zilnic (o lingurita si jumatate de sare) – iar femeile aproximativ 3000 mg.

Problema este ca sodiul este foarte greu de evitat. Este atat de multa sare in alimentele procesate incat chiar daca nu adaugi sare in mancare, deja mananci prea mult sodiu. Branzeturile, carnea, condimentele, snack-urile si supele contin prea mult sodiu.

Mancarea din restaurant tinde sa fie o dubla amenintare – nu numai ca are un continut ridicat de sare dar portia tinde sa fie foarte mare, deasemenea. Coastele mancate la restaurant pot contine doza de sodiu pentru doua zile.

Poti evita efectele consumului de sodiu prin scoaterea din dieta a elementelor evidente – snacks-urile sarate, supele la conserva, alimentele foarte procesate. Citeste etichetele la magazin si cauta versiuni cu un continut scazut de sodiu pentru conservele de fasole, ton sau legume. Vei simti diferenta daca vei pregati mancarea cu alimente neprocesate si o vei condimenta cu ierburi aromate, ceapa, lamaie sau usturoi.

 

Adauga un comentariu pentru Sarea in dieta ta: Care este aportul tau zilnic de sodiu? 

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Te afli aici: 

Wellness.ro

 

Blog

 

Alimentatie Sanatoasa

 Sarea in dieta ta: Care este aportul tau zilnic de sodiu?
 
Activitatea acestui magazin se desfasoara conform urmatorului Regulament.
Copyright © 1996-2012 Wellness.ro - Magazin online de produse Herbalife .