CAUTA PE BLOG

0742057181
sau
0723508026
Comanda telefonic:
 
 

CAUTA PRODUSE WELLNESS.

INSCRIE-TE LA NEWSLETTER

si fii primul care afla noutatile
 

In categoria: Alimentatie Sanatoasa

Cum sa iei necesarul zilnic de proteine daca esti vegetarian

 

Cum sa iei necesarul zilnic de proteine daca esti vegetarian

Cu tot ce s-a discutat despre importanta proteinelor in dieta, unii vegetarieni s-ar putea ingrijora ca dieta lor nu le furnizeaza necesarul zilnic de proteine.

Vegetarienii sunt, in mod normal, sfatuiti sa manance mai multe proteine decat persoanele omnivore – pentru a se “revansa” pentru usoara diferenta de aminoacizi din mancarurile pe care le consuma – si pentru usoara diferenta dintre digestibilitatea proteinelor animale si a celor vegetale.

Dietele vegetarienilor pot oferi multe proteine atata timp cat sunt echilibrate. Sa vorbim despre optiuni.

Aminoacizii – Esentiali si neesentiali
Proteinele pe care tu le consumi sunt alcatuite din blocuri mici numite aminoacizi. Unii aminoacizi sunt esentiali – ceea ce inseamna ca trebuie sa le obtii din alimente pentru ca organismul tau nu le poate produce.

Alti aminoacizi sunt considerati neesentiali, din moment ce corpul are capacitatea de a-i produce. Organismul tau foloseste ambele tipuri de aminoacizi pentru asamblarea diferitelor proteine din corpul tau, de exemplu celulele muschilor, enzimele si hormonii.

Toate proteinele – atat cele vegetale cat si cele animale – furnizeaza aminoacizi pentru organism. Diferenta esentiala este ca alimentele de origine animala contin toti animoacizii esentiali, in timp ce proteinelor vegetale (exceptand soia) le lipsesc unul sau mai multi aminoacizi esentiali.

Dar, din moment ce alimentele vegetale au propriul amestec de aminoacizi, nu este greu sa obtiii toate elementele esentiale dintr-o dieta vegetariana atata timp cat mananci alimente diferite.

Surse de proteine pentru vegetarieni
Lacto-ovo vegetarienii pot obtine cu usurinta proteine de calitate deoarece dieta lor include oua si produse lactate. Veganii care stau departe de toate produsele de origine animala ar trebui sa consume fasole, linte si tofu, pentru proteine.

Oricum, e bine sa stii ca poti obtine o mare cantitate de proteine si din legume, cereale integrale, nuci si seminte. Din nou, avand o dieta difersificata si bine echilibrata, iti vei satisface nevoile nutritive.

Pentru a-ti fi de ajutor, iata o lista cu proteine vegetale si cantitatea de proteine pe care o contin:

Aliment Cantitate Grame de proteine/portie Calorii/portie
Seitan 100 g 24 130
Pudra proteica 4 linguri 20 80
Tempeh 100 g 18 200
Tofu 100 g 13 125
Soia Edamame ½ ceasca boabe 11 125
Iart simplu, degresat ½ ceasca 11 70
Lapte degresat 1 ceasca 10 (aproximativ) 90
Branza de vaca, fara grasimi ½ ceasca 10 80
Lintea ½ ceasca 9 115
Fasolea neagra ½ ceasca 8 110
Migdale ½ ceasca 7 200
Albus de ou 2 albusuri 7 35
Unt de arahide/migdale 2 linguri 7 200
Lapte de soia 1 ceasca 6 90
Fasole ½ ceasca 6 100
Oua 1 ou 6 85
Spanac gatit 1 ceasca 5 40
Quinoa ½ ceasca 4 110
Broccoli 1 ceasca 4 55
Orez brun gatit ½ ceasca 3 110
Fulgi de ovaz pregatiti in apa 1 ceasca 3 85
Seminte de susan/floarea soarelui 2 linguri 3 100
Paine din cereale integrale 1 felie 4 100
 

Etichete: ,

Adauga un comentariu pentru Cum sa iei necesarul zilnic de proteine daca esti vegetarian 

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Te afli aici: 

Wellness.ro

 

Blog

 

Alimentatie Sanatoasa

 Cum sa iei necesarul zilnic de proteine daca esti vegetarian
 
Activitatea acestui magazin se desfasoara conform urmatorului Regulament.
Copyright © 1996-2012 Wellness.ro - Magazin online de produse Herbalife .