CAUTA PE BLOG

0742057181
sau
0723508026
Comanda telefonic:
 
 

CAUTA PRODUSE WELLNESS.

INSCRIE-TE LA NEWSLETTER

si fii primul care afla noutatile
 

In categoria: Stil de viata

Arderea Caloriilor: Cum ardem caloriile

 

Arderea CaloriilorArderea mai multor calorii poate mari rata metabolica, facandu-te sa slabesti mai repede si mai usor. Rata metabolica este ritmul in care organismul arde calorii. Un corp ce intr-o zi consuma 2500 de calorii si arde tot 2500 isi va pastra greutatea. Un corp care consuma 2500 de calorii pe zi, dar arde doar 2000, va creste in greutate cu aproximativ 500 de grame pe saptamana.

Aceasta explica de ce unii oameni nu se ingrasa nici atunci cand mananca mancare de la fast-food, acestia ard mai multe calorii decat consuma. Poti face multe lucruri ca sa iti accelerezi metabolismul si sa arzi mai multe calorii. Secretul este sa intelegi bine ce factori iti determina rata metabolica si ce poti face ca sa o influentezi.

Vrei neaparat sa arzi mai multe calorii pentru a slabi in urmatoarele situatii:

– cand urmezi o dieta

– cand vrei sa slabesti fara sa suferi de foame

– in timpul menopauzei

– in cazul in care suferi de hipotiroidism

– in cazul in care vrei sa dai burta jos

De ce arde corpul tau calorii?

Corpul uman consuma o anumita cantitate de energie chiar si atunci cand se afla in stare de repaos complet pentru a se mentine in viata.

– Metabolismul bazal (BMR) reprezinta acea cantitate de energie consumata in stare de repaos complet, intr-un mediu cu temperatura neutra cu inactivitate a sistemului digestiv pentru a asigura functionarea organelor interne (plamani, ficat, inima) pentru a respira, a pompa sange, a mentine temperatura. Metabolismul bazal este responsabil in medie pentru aproape 60% din caloriile arse in fiecare zi.

– Energia consumata pentru diverse activitati (mersul pe jos, folositul telecomenzii, spalatul geamurilor etc.). Aceste activitati sunt responsabile in medie pentru aproximativ 30% din consumul zilnic de calorii.

– Energia utilizata pentru a manca, digera, absorbi si a metaboliza mancarea consumata.

Cum sa arzi mai multe calorii?

Poti sa accelerezi arderea de calorii folosind unele dintre (sau toate) aceste 8 tactici:

1. Mareste-ti masa musculara

Pentru fiecare kilogram de muschi dobandit, corpul tau va consuma cu aproape 200 de calorii mai mult in fiecare zi. Intr-un studiu reccent, cercetatorii au descoperit ca exercitiile clasice maresc rata metabolica de baza cu aproximativ 15%. Acest lucru se datoreaza faptului ca tesutul muscular este “activ metabolic” si de fapt arde mai mutle calorii ca orice alt tip de tesut al corpului atunci cand esti in repaus.

Un antrenament cu greutati de 3 ori pe saptamana cate 20 de minute este de ajuns pentru a-ti mari masa musculara. Nu numai ca vei arde calorii, dar vei arata si te vei simti mai bine, indiferent cat cantaresti.

2. Fa mai multa miscare

Desi in medie un om arde aproximativ 30% din caloriile dintr-o zi prin intermediul activitatilor fizice, multe persoane sedentare utilizeaza aproximativ 15%. Te incurajam sa fii constient(a) de acest lucru si sa profiti de orice ocazie pentru a mari numarul de calorii pe care le utilizezi.

Secretul este sa pastrezi in minte mesajul “misca-te”. Scrie aceste cuvinte pe post-ituri si lipeste-le in locuri unde stii ca le vei observa cand stai jos. Apoi, profita de orice ocazie pentru a te misca.

Aici sunt cateva idei de activitati care te pot face ca sa arzi mai multe calorii:

– bate din picioare

– balanseaza-ti picioarele

– bate din degete

– ridica-te de pe scaun si intinde-te

– misca-ti capul dintr-o parte in alta

– schimba-ti pozitia

– fa treburi prin casa

– du-te la shopping

– plimba-te dintr-o parte in alta

– daca trebuie sa vorbesti cu un(o) coleg(a) de la serviciu, nu folosi telefonul, ci deplaseaza-te pana la el(ea)

– urca pe scari in loc sa folosesti liftul

– parcheaza masina cat mai departe de intrarea in cladire

– foloseste telefonul din picioare, nu stand pe scaun (pentru a sta in picioare consumi cu 50% mai multe calorii decat stand pe scaun)

– incordeaza si relaxeaza-ti muschii

Vei mai descoperi si alte oportunitati sa arzi calorii daca continui sa te gandesti. Pastreaza in minte cuvintele “misca-te”.

3. Consuma alimente condimentate si proteine

Studiile au aratat ca mirodeniile, in special boiaua, pot creste rata metabolica cel mult cu 50% pentru maxim 3 ore (dupa o masa condimentata).

Bauturile ce contin cofeina accelereaza de asemenea metabolismul, de exemplu ceaiul verde (totusi evita sa adaugi zahar). Diferite studii au aratat ca 250 mg de cofeina consumate la fiecare masa pot creste cu 10% numarul de calorii utilizate pentru a metaboliza mancarea.

Proteinele in general necesita cu 25% mai multa energie pentru a fi digerate, deci o gustare bogata in proteine este mai benefica pentru slabire decat una bogata in zahar.

4. Fa exercitii cardio

Pe langa caloriile arse in timpul efortului fizic propriu-zis, studiile au aratat ca exercitiile de intensitate ridicata si durata lunga te ajuta sa arzi calorii pentru cateva ore dupa ce ai terminat antrenamentul.

Incearca sa faci reprize de exercitii de cate 30 de minute pentru a-ti accelera rimul cardiac. Cateva exemple sunt mersul vioi, exercitiile aerobice, joggingul, mersul cu bicicleta, inotul etc. Poti face aceste activitati de 3 sau 4 ori pe saptamana.

5. Mananca mai putin la fiecare masa, dar mai des

Studiile au aratat ca avand mese mai mici si mai dese in timpul zilei iti pastrezi metabolismul mai rapid (deci slabesti mai usor) decat daca ai consuma doar trei mese mari. Exista doua motive posibile pentru care frecventa meselor iti afecteaza metabolismul. In primul rand, cantitatea de hormoni tiroidieni incepe sa scada in orele dupa o masa, iar metabolismul scade. In al doilea rand, corpul consuma mai multa energie pentru a metaboliza mai mutle mese mici decat trei mese mari pe zi.

In conditia in care mesele tale mici nu ajung sa fie formate din multe grasimi si zaharuri, mancand putin si des te poate ajuta si sa controlezi foamea si sa reduci riscul de a manca mai mult decat ai nevoie.

6. Bea apa rece

Cu cat bei mai multa apa rece, cu atat vei slabi mai usor deoarece corpul tau va utiliza mai multa energie sa incalzeasca apa. Daca bei 8 pahare de apa cu gheata pe zi, vei arde cu 70 de calorii mai mult decat daca bei 8 pahare cu apa la temperatura corpului.

De fapt, acest principiu va functiona cu orice bautura fara calorii, cu conditia sa fie rece. Asa ca iti poti bea cafeaua sau ceaiul verde foarte rece (vezi punctul 3. de mai sus) pentru a cumula efectele de ardere a caloriilor.

7. Expune-te la vreme rece

Tremuratul arde calorii, asa ca daca poti petrece mai mult timp afara cand e frig, iti vei grabi metabolismul cu mult. Chiar daca nu tremuri, este posibil sa utilizezi cu 3-7% mai multe calorii doar pentru a-ti pastra corpul cald (acest lucru seamana cu principiul de a bea apa rece ca sa arzi mai multe calorii). Acestea fiind spuse, nu exagera ca sa nu te imbolnavesti.

Atentie! Este posibil sa fi auzit ca daca esti bolnav(a) arzi mai multe calorii decat de obicei. Acest lucru e adevarat, insa nu recomandam sa vrei sa fii bolnav.

8. Consuma mai multe produse lactate cu putine grasimi

Calciul pus la dispozitie de produsele lactate sarace in grasimi nu te ajuta in mod special sa arzi mai multe calorii, dar face cateva lucruri pentru a descuraja depunerea de grasime corporala. Rezultatele unui studiu danez arata ca putem absorbi mai putine calorii la o masa in cazul in care consumam calciu din produse lactate cu putina grasime.

Intr-un alt studiu, consumul mai multor alimente bogate in calciu (inclusiv produse lactate sarace in grasimi) pare sa fie asociat cu cantitati reduse de grasime abdominala, in special pentru barbatii adulti tineri.

Alte sfaturi pentru a slabi

Pe langa cele 8 sfaturi de a arde mai multe calorii, mai jos este o lista cu altele:

– Consuma vitamina D. Un studiu publicat in „British Journal of Nutrition” arata ca femeile cu deficienta de vitamina D slabesc mai incet.

– Dormi mai mult. Metabolismul este incetinit daca dormi mai putin de 4 ore pe noapte pentru o perioada indelungata. Expertii recomanda sa dormi intre 7 si 9 ore pe noapte. De asemenea, somnul neodihnitor face oamenii sa aleaga alimente mai putin sanatoare, dupa un studiu condus de Universitatea din Pennsylvania. Un alt studiu a aratat ca oamenii cu deficienta de somn pur si simplu se misca mai putin.

– Foloseste un pedometru. In fiecare saptamana incearca se mergi mai mult decat ai mers in saptamana precedenta.

– Razi mai mult. Daca razi intre 10 si 15 minute pe zi, poti arde cu pana la 50 de calorii mai mult.

– Ia micul dejun. Nu sari peste el, astfel nu vei transmite corpului semnalul ca incerci sa te infometezi si vei arde mai multe calorii cand faci activitati obisnuite.

– Mananca mai mutle fibre. Alimentele bogate in fibre necesita mai mult timp si energie pentru a fi digerate, tinandu-te satul(a) pentru mai mult timp.

– Mesteca guma. Aceasta activitate arde calorii si te impiedica sa mananci in mod incontrolabil, in special cand pregatesti ceva in bucatarie.

– Intotdeauna adu cu tine o gustare sanatoasa. Incearca nucile sau fructele. Consuma mici gustari intre mese pentru a-ti grabi metabolismul.

– Relaxeaza-te. Stresul forteaza corpul sa elibereze cortizol (un hormon al stresului), ce duce la stocarea mai multor calorii ca si grasime, in special in zona abdominala.

– Uita-te mai putin la televizor. Un studiu a aratat ca adultii ce isi reduc timpul petrecut in fata televizorului ard cu 119 mai multe calorii pe zi fara sa-si schimbe alimentatia zilnica.

– Mananca somon. Un studiu a aratat ca oamenii ce mananca somon slabesc mult mai usor decat cei care consuma carne de vita, chiar daca numarul de calorii consumat este acelasi.

 

Un comentariu pentru “Arderea Caloriilor: Cum ardem caloriile”  

  1. Badsi spune:

    Informatii interesante.

Adauga un comentariu pentru Arderea Caloriilor: Cum ardem caloriile 

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Te afli aici: 

Wellness.ro

 

Blog

 

Stil de viata

 Arderea Caloriilor: Cum ardem caloriile
 
Activitatea acestui magazin se desfasoara conform urmatorului Regulament.
Copyright © 1996-2012 Wellness.ro - Magazin online de produse Herbalife .