CAUTA PE BLOG

0742057181
sau
0723508026
Comanda telefonic:
 
 

CAUTA PRODUSE WELLNESS.

INSCRIE-TE LA NEWSLETTER

si fii primul care afla noutatile
 

In categoria: Alimentatie Sanatoasa

Grasimi bune, grasimi rele – cheia este o dieta echilibrata

 

Grasimi bune, grasimi rele

Povestile de nutritie cu privire la grasimi obisnuiau sa fie destul de simple: grasimile saturate erau grasimi rele, iar grasimile nesaturate erau grasimi bune. Dar povestea a devenit putin mai complicata. Acum discutam despre obtinerea unui echilibru al grasimilor bune in dieta, doua tipuri de grasimi polinesaturate.

Pentru inceput, putina terminologie. Termenii ‘omega-3′ si ‘omega-6′ se refara la structura chimica a acizilor grasi si exista cativa acizi grasi omega-3 si omega-6 pe care ii mancam, nu doar unul. Niciunul din aceste grupuri de grasimi nu este rau – de fapt, fiecare grup are acizi grasi esentiali, acizi pe care trebuie sa ii avem in alimentatia zilnica pentru ca organismul nostru nu ii poate produce. In cantitati mici, echilibrate, acizii grasi esentiali sprijina cresterea, vederea si functiile creierului.

Problema este ca in dieta noastra nu exista echilibru – alimentele noastre sunt supraincarcate cu grasimi omega-6 iar continutul de grasimi omega-3 este scazut. Iar cand nu exista echilibru, sanatatea noastra ar putea avea de suferit.

Nu a fost intotdeauna asa – dieta pe care stramosii nostri o aveau, continea exact echilibrul perfect de acizi grasi, obtinut din plantele pe care le consumau si anume din legume, fructe, nuci si seminte. Chiar daca nu par sa contina grasimi, plantele contin urme din ambii acizi grasi esentiali si s-a estimat ca dieta unui vanator-culegator continea aceleasi cantitati de acizi grasi omega-6 si omega-3, sau o balanta de aproximativ unu la unu.

In ultimii 150 de ani, aproximativ, alimentele noastre s-au schimbat atat de mult incat acum mancam de aproximativ 15 ori mai multi acizi grasi omega-6 decat omega-3, lucru care este foarte departe de balanta ideala. Unul din cei mai mari contribuitori la acest dezechilibru este cantitatea mare de cereale pe baza de uleiuri pe care o consumam – in special uleiul de porumb care este unul din cele mai bogate surse de grasimi omega-6. Suntem supraincarcati cu omega-6 care se gaseste in orice, de la mancarurile prajite la produsele de patiserie, chips-uri, sosuri pentru salate si dulciuri si nu consumam suficient omega-3 care se gaseste in peste dar si in legume si nuci.

Pur si simplu reducand cantitatea de grasimi pe care o mananci te va ajuta sa schimbi echilibrul, pentru ca majoritatea alimentelor grase pe care le mancam sunt sursele principale de omega-6 in dieta. Apoi, incearca sa mananci cat de mult peste poti. Daca nu il gatesti, poti incerca tonul sau somonul din conserva pe care il poti folosi la nenumarate feluri de mancare. Daca nu poti avea peste de cateva ori pe saptamana in dieta ta ia in considerare un supliment de ulei de peste.

Legumele si fructele au in mod natural balanta de acizi grasi asa ca include-le la fiecare masa. Fructele au grasimi mai ales in seminte, astfel ca fructele cu seminte comestibile, cum ar fi fructele de padure sau kiwi, sunt surse mari de aceste grasimi sanatoase. Nucile si semintele sunt snacks-uri sanatoase deasemenea. Sunt un inlocuitor perfect pentru chipsuri si biscuiti care sunt plini de mai putin sanatosul acid gras omega-6.

Herbalife va pune la dispozitie suplimente cu Omega-3.

 

Etichete:

Adauga un comentariu pentru Grasimi bune, grasimi rele – cheia este o dieta echilibrata 

XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Te afli aici: 

Wellness.ro

 

Blog

 

Alimentatie Sanatoasa

 Grasimi bune, grasimi rele – cheia este o dieta echilibrata
 
Activitatea acestui magazin se desfasoara conform urmatorului Regulament.
Copyright © 1996-2012 Wellness.ro - Magazin online de produse Herbalife .